جمعه ۶ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس جمهور ایران که برای سفری چهار ساعته وارد کاراکاس شده بود، پس از دیدار با همتای ونزوئلایی‌ خود و امضای سه سند همکاری، ساعت دو و نیم بامداد به وقت محلی، پایتخت این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر دکتر محمود احمدی نژاد پس از ورود به ونزوئلا ملاقاتش را با هوگو چاوز آغاز کرد. در این دیدار دو طرف همکاری‌ها و طرح ‌های مشترک میان دو کشور را بررسی و بر ضرورت گسترش این طرح‌ها تاکید کردند. در سفر کوتاه رییس جمهوری کشورمان و هیات بلند پایه به ونزوئلا، سندهای همکاری در زمینه های پتروشیمی، ساخت کارخانه آرد در ونزوئلا و کارخانه ساخت قطعات خودرو در این کشور امضا شد.

نشست خبری مشترک با هوگو چاوز

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای ونزوئلایی خود ، دوران امپریالیسم را پایان یافته توصیف کرد و گفت: افق روش پیروزی مشاهده می شود
آقای احمدی نژاد در نشست خبری مشترک با هوگو چاوز ضمن تمجید از هوگو چاوز به عنوان مردی شجاع و قهرمان گفت: امروز روز ملت هاست روز بیداری وحرکت ملت هاست ؛روز خودباوری و ایستادگی ملتها است و این پایان دوران استعمار و امپریالیسم است .

وی افزود: امروز جوانه های بیداری و انقلاب دربین ملت های گوناگون در حال شکوفه زدن است و این مسئولیت ملت های انقلابی و رهبران انقلابی را دو چندان می کند.

دو ملت ونزوئلا و ایران و رهبران دو کشور مسئولیت های سنگینی برعهده دارند ما وقتی در کنار یکدیگر هستیم قدرت ما چند برابر می شود و شکست ناپذیرمی شویم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که در بین ملت عزیز ونزوئلا هستم از صمیم قلب خوشحالم که درکنار برادر عزیزم جناب آقای هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا هستم ، تصریح کرد: نقش جناب آقای چاوز امروز در امریکای لاتین نقش بسیار برجسته و ممتازی است ایشان یک مرد بزرگ ، شجاع و انقلابی است که زندگی خود را صرف پیشبرد ملت ونزوئلا ، پیشبرد انقلاب و کمک به آزادی ملت های امریکای لاتین کرده است .

آقای احمدی نژاد افزود: البته خدمات سازنده ایشان محدود به جغرافیای امریکای لاتین نیست مواضع ،تصمیمات و ارتباط ایشان در مناطق گوناگون دنیا در کنارسایر انقلابیون روحیه انقلاب را در بین سایر ملت ها زنده نگهداشته است.

وی افزود:من اعلام می کنم که احمدی نژاد و چاوز دو برادر انقلابی هستند که همواره در کنار هم خواهند ماند.

اعلام می کنم که ملت ایران و ملت ونزوئلا متحد ویکدل درکنار هم و در صحنه های انقلاب با قدرت خواهند ایستاد و به لطف خدا اینده روشن و درخشان از ان ملتهای انقلابی خواهد بود و امپریالیسم جز احترام به حقوق ملتها یا شکست راهی ندارد.

ملت ایران و ونزوئلا و اقای چاوز واحمدی نژاد درکنارهمه ملتهای انقلابی خواهند بود.

آقای احمدی نژاد افزود: ملت مظلوم و انقلابی بولیوی ؛ مردم خوب و صمیمی نیکاراگوئه ، مردم انقلابی کوبا ، مردم اکوادور و مردم اوروگوئه همه از ملت های مظلوم هستند و ما در کنار هم پیشتیبان همه ملتهای مظلوم هستیم و تااخر در مقابل امپریالیسم مقاومت خواهیم کرد و مطمئن هستیم به لطف خدا ملتها پیروز خواهند شد .

وی گفت: دوران امپراطوری امپریالیسم به پایان رسیده است آینده از آن ملت هاست و ما افق روشن پیروزی را مشاهده می کنیم من خدا را شکرمی کنم که توفیق حضور مجدد دراین کشورانقلابی را به من عطا کرد ، دوست داشتم که سفرم به ونزوئلا سفری کامل باشد اما فشردگی کاری باعث سلب این فرصت شد و ان شاءالله دراینده این سفر انجام خواهد شد

کد خبر 32597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز